Friday, April 17, 2009

Bekas ADUN Penanti - dimana rasa tanggungjawabmu?

Mohammad Fairus Khairuddin bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Penanti

seorang lagi wakil rakyat PKR yang menyatakan kekesalannya secara tersirat bahawa dia tidak layak menjadi wakil kepada rakyat di kawasannya.

berapa banyak lagi duit rakyat hendak dihabiskan untuk mengadakan pilihanraya kecil? kalau wakil rakyat di kawasan tu meninggal dunia, itu sudah kehendak takdir, tak mengapalah, memang sudah ajalnya. tapi kalau sesenang hatinya meletakkan jawatan, seharusnya dan wajib diadakan satu akta yang dapat mengelakkan perkara seperti ini berulang lagi.

wahai 'pemimpin' yang dipilih rakyat untuk memimpin, kalau terasa diri tak dapat jalankan tanggungjawab, jangan mencuba-cuba bertanding. kasihanilah mereka yang menyokong dan mereka yang bekerja keras memberikan kemenangan kepada para pemimpin....


fikir-fikirkanlah....

Friday, February 27, 2009

TOL TAK JADI NAIK

PUTRAJAYA 27 Feb. – Kabinet hari ini membatalkan keputusan menaikkan kadar tol di lima lebuh raya seperti diumumkan oleh Menteri Kerja Raya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed semalam.

Thursday, February 26, 2009

TOL NAIK LAGI

YANG LAIN NAIK JUGA KE?


KADAR TOL DI LEBUHRAYA PLUS, SPRINT, AKLEH, BESTRAYA, DAN NPE AKAN DINAIKKAN MULAI 1 MAC, KATA MENTERI KERJA RAYA - SUMBER BERNAMA.



- Tambang bas nanti naik lagi ke? udah ler ekonomi pun tak bagus sangat nih!! -



DERMA ELAUN CUTI

BAIKNYA HATI... YANG LAIN BILA NAK JOIN?



Teluk Intan(Berita HArian) : Menteri Besar, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan semua 6 exconya menghadiahkan elaun percutian luar negara berjumlah RM20,000 setiap seorang untuk golongan miskin negeri Perak.
Kata Datuk Dr Zambry "kami rasa tidak sesuai menggunakan dana negeri untuk bercuti, lebih-lebih lagi dalam situasi ekonomi sekarang"



- Fikir-fikirkanlah... tapi yang menakutkan, bila niat ikhlas seseorang itu selalu disalah-anggap pihak tertentu yang memang tak suka tengok orang buat baik. kalau orang buat jahat, dia tak kisah ler pulak! Renung-renungkanlah... -

Wednesday, February 25, 2009

NAK TAHU?....

NOMBOR CALON PEMILIHAN UMNO


TIMBALAN PRESIDEN
01. Muhyiddin Yassin
02. Mohd Ali Rustam
03. Muhammad Muhd Taib


NAIB PRESIDEN
01. Ahmad Zahid Hamidi
02. Mohd Shafie Apdal
03. Rais Yatim
04. Mohd Isa Abd Samad
05. Syed Hamid Albar
06. Mohd Khaled Nordin
07. Abdul Rahim Tamby Chik
08. Hishammuddin Hussein

KETUA PEMUDA
01. Mukhriz Mahathir
02. Mohamad Khir Toyo
03.Khairy Jamaludin

KETUA WANITA
01. Rafidah Aziz
02. Shahrizat Abdul Jalil



- SELAMAT BERTANDING... MOGA YANG TULUS DAN TELUS MENDAPAT UNDIAN TERBANYAK. AMIIN....-

BILA BACA UTUSAN MALAYSIA PAGI NI...

GAGAL 775 KALI UJIAN MEMANDU



Di Seoul, seorang wanita Korea Cha Sa-soon, 68 tahun masih mahu mencuba untuk lulus ujian bertulis bagi mendapatkan lesen memandu. Sehingga kini dia masih belum berjaya mendapatkan minimum 60 markah untuk lulus. dia sudah membelanjakan lebih 10 juta won (kira-kira RM23,800) untuk melalui proses ujian berkenaan.


- Salute betul! Saya memang salute kat makcik ni. Tak putus asa lagi makcik ni. Bayangkan dia nak ambil lagi untuk kali ke 776. Bila baca berita ni, terasa malu sendiri. kita ni, kadang-kadang baru sekali ke dua kali gagal buat sesuatu, terus putus asa. kekadang gagal sekali atau orang cakap apa-apa yang boleh jatuhkan semangat, dah taknak buat. CAYALAH AUNTIE!! -

Thursday, February 19, 2009

BERTEMU YB DATO SHAHANIZA SAMSUDDIN




Peluang bertemu dengan YB Dato Shahaniza Samsuddin, ADUN Kuala Sentul, Pahang sememangnya satu peluang yang tidak mungkin saya lepaskan. Selaku Ketua Penerangan Puteri UMNO Malaysia dan juga ADUN, beliau sememangnya bersedia menerima segala soalan diajukan kepadanya. Jawapan yang diberikan tidak mengecewakan ahli meja yang mendengarnya.
Soalan saya kepadanya tidaklah sukar cuma sekadar soalan biasa. Tetapi saya sememangnya tidak menduga akan menerima jawapan luar biasa daripada soalan biasa yang saya ajukan kepadanya.
Terima kasih kerana sudi bersama kami di suatu petang di Bumi Indera Kayangan. Harapan saya, beliau akan tetap kekal sifatnya seperti kali pertama berkenalan dengannya biarpun masa bertukar dan beliau semakin kukuh kuasa politiknya.
Semoga berjumpa lagi...